Inscripció al ROPELL

SABIES QUÈ des de l’octubre del 2020, si vols coordinar activitats de lleure o vols supervisar pràctiques d’alumnes dels cursos de monitors/es i directors/es de lleure cal que estiguis inscrit/a al ROPELL (Registre Oficial de Professionals del Lleure)?

La Direcció General de Joventut, mitjançant l’Ordre TSF/174/2020, de 13 d’octubre, del Registre de Professionals d’Educació en el Lleure de Catalunya  crea el Registre per tal de centralitzar els criteris en referència a les diferents titulacions que permeten treballar en el camp del lleure a Catalunya.

En aquesta notícia intentarem aclarir-te els possibles dubtes…

Quines titulacions es poden inscriure al ROPELL com a monitors/es?

1. Diploma de monitor/a d’activitats de lleure infantil i juvenil expedit per la Direcció General de Joventut o organisme homòleg d’una altra comunitat autònoma
  2. Certificat de professionalitat de dinamització d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil
  3. Títol de tècnic/a superior en animació sociocultural
  4. Títol de tècnic/a en guia en el medi natural i de temps de lleure

Quines titulacions es poden inscriure al ROPELL com a directors/es?

1. Diploma de director/a d’activitats de lleure infantil i juvenil expedit per la Direcció General de Joventut o organisme homòleg d’una altra comunitat autònoma.
  2. Certificat de professionalitat de direcció i coordinació d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil
  3. Títol de tècnic/a superior d’animació sociocultural i turística
  4. Títol de tècnic/a superior d’ensenyament i animació socioesportiva
  5. Títol de tècnic/a superior de termalisme i benestar

Si m’he tret el títol de monitor/a o director/a a Catalunya a una escola de lleure reconeguda per Joventut i ja tinc el meu carnet, m’he d’inscriure al ROPELL?

No cal, la Direcció General de Joventut, inscriu d’ofici (automàticament) a tothom que s’hagi tret la titulació a una escola de lleure reconeguda i ja tingui el carnet de monitor/a i/0 director/a.

Si tinc un títol de formació professional, em puc inscriure?

Només pots fer-ho si és algun dels títols esmentats a la part superior, i a més, pots acreditar haver fet un mínim de 160 hores de pràctiques com a monitor/a en un centre de lleure (en el cas que et vulguis inscriure com a monitor/a) o de 120 hores com a director/a (en el cas que et vulguis inscriure com a director/a).

Pots fer aquestes hores de pràctiques dins del mateix cicle o fora del cicle. En qualsevol cas, Joventut té un model de certificat que cal que tinguis omplert i signat per l’entitat o empresa en la qual hagis fet aquestes pràctiques. MODEL CERTIFICAT

On i com m’he d’inscriure?

El tràmit es fa per internet i només per internet, per tant, si estàs interessat/da en inscriure’t et deixem l’enllaç al tràmit d’inscripció: TRÀMIT INSCRIPCIÓ

Puc ampliar la informació?

I tant, et deixem l’enllaç a la pàgina de Joventut on explica què és i totes les titulacions que poden inscriure’s al ROPELL.

Des d’Escola Educa esperem que et sigui d’utilitat aquesta informació.

Escola Educa

Inscriu-te a la nostra newsletter